Inga löften, bara mål för oss!

Kommentera
Det nya året är här och kanske börjar nyårslöftena redan att krakelera för vissa. Det kommer det inte göra för Maria och mig, av den enkla anledningen att vi inte har några löften. När jag var mindre var, nästan, alltid mitt löfte att sluta äta godis. Det tog nog ungefär 4-5 dagar innan det var kört och glömt.
 
I vuxen ålder har jag lärt mig att löften inte är bra, inte för mig i alla fall. Löften och förbud är inget jag rekommenderar. Till exempel "jag ska aldrig äta godis", "jag får inte shoppa på hela året" eller något liknande. Däremot är mål något bättre och något som passar både mig och Maria.
 
Vi har, istället för löften, gjort en lista på olika mål, stora och små, som vi ska genomföra eller försöka nå 2018. De målen gör mig glad och en extra kick inför året. Ett av målen är till exempel att ta hand om kropp och knopp bättre än tidigare, att tänka mer på kost och träning det vill säga. Det ser jag fram emot extra mycket! Tillsammans med Maria har jag dessutom världens bästa pådrivare och uppmuntrare. 
 
Tidigare hade vi även tankarna "i år ska vi bli föräldrar", det har istället blivit ett framtida mål för oss båda. Ett mål som vi hoppas kunna uppnå under 2018. Vi vet i alla fall att just det målet kommer vi att nå en dag, på ett sätt eller annat.
 
Tillsammans är jag övertygad om att vi, tillsammans, kommer fixa våra mål!
 
Vad har ni för löften eller mål med det nya året?
 
/Johan