En kulturell helg.

Kommentera
Helgen har gått i rasande fart. Detta år har börjat bra om vi ska se till vår kulturella sida. 
I fredags blev vi inbjudna av Tobias Persson själv att se hans nya show, Man på prov där han tar med publiken på en omtumlande resa med humor och allvar genom hans tidigare ivf-försök. Att sitta där och skratta åt ett helvete som vi egentligen är mitt i var både befriande och sorgligt. Jag undrar hur de som inte gått igenom detta kände när föreställningen var över. Kände de: fan vilken rolig kille eller oj är det så här det går till?! Vi skrattade många gånger igenkännande med diverse undersökningar vi gått igenom, pengarna vi lägger på detta, människorna vi möter. Samtidigt blev jag ledsen över att det är inte över för oss än. Det var en grymt bra show men framför allt en väldigt viktigt show. Så TACK till Tobias som gör att detta ännu en gång samtalas om. Det syns i media och det är ingen tabu att prata om det vi går igenom. 
 
Igår ändrade vi fokus och tog ännu en gång bilen till Stockholm. Tillsammans med våra vänner gick vi på The Killers och tog en hotellnatt. En grymt bra konsert och en väldigt trevlig vistelse. 
 
I det stora hela skulle jag väl säga att det har varit en bra helg. Tyvärr kanske min kropp inte mår helt bra. Jag sover illa, mår illa men framför allt jag är så svullen. Jag kan inte ha byxor på mig. Jag har inte tidigare mått så här så här tidigt. Eventuellt att det beror på Lutinus & Ovitrelle. Vad vet jag? Jag behöver påfyllning av lutinus så jag tar ett samtal med läkare imorn. 
 
En vecka som ruvare! Vi fortsätter att ta en dag i taget. Varje dag vi somnar utan blödning tar vi oss en dag närmre. 
 
// Maria