Mamma under utbildning.

3 kommentarer
Att ge sin son medicin varje morgon är påfrestande, framför allt när den inte hjälper. Otto kräks fortfarande lika mycket. Men vi ger det lite mer tid. På onsdag är det viktkontroll och jag hoppas så att det hänt något. 

Jag ser mig inte som en bra mamma. Jag är en mamma under utbildning. Jag har konstant dåligt samvete. Som just nu. Otto sitter i babysittern och kollar fotboll med sin pappa. Otto gillar tvn, den har fina färger och det rör på sig. Han blir lugn. Har vi tur så somnar han. Så kommer det: Dåligt samvete. Är det okej att han somnar framför tvn? Borde han titta på tv? Är han för liten?
Eller när jag tar en tur med bilen så han sover 3-4 timmar så jag får lite gjort. Eller när han får skrika lite när jag bara måste få kissa. 
Jag ifrågasätter allt jag gör.

Jag trodde att jag skulle vara en cool mamma, inte en mamma som gråter hela tiden. Som är orolig och försiktig. Jag skulle göra allt för Otto men det är svårt att veta vad allt är. 
Utbildningen fortsätter och jag antar att jag aldrig blir klar. 
/ Maria 
 

 
1 Nina :

skriven

Åh du blir tryggare med tiden, oroa dig inte för det! Du är världens bästa mamma för Otto och vi är alla nybörjare! Kram

2 Anonym:

skriven

Tappa inte tron på dig själv, du gör det du kan och du är en bra mamma! Det är verkligen inte lätt med allt, men var snäll mot dig själv. Samvetet eller oron må aldrig försvinna men det blir bättre med allt med tiden, man kommer in i det, och inser att man inte borde tänkt så mkt. Stor kram!

3 S:

skriven

Man gör det som funkar! Om det är tvn, ja men så bra då. Han lär ju inte kolla tv varje sekund resten av livet. Eller om det funkar med bilen nu, ja vad bra, det kommer det säkert inte alltid att göra. Det är väl super att ni hittar sätt som FUNKAR. Man behöver inte ha så höga krav på sig själv. Lättare sagt än gjort men det skadar inte att påminna sig själv om att det inte behöver vara så jävla noga att vara så himla perfekt. För perfekt är ju du för honom redan genom att bara finnas där ❤️