Att skratta är att leva.

Kommentera
Hur säger man hej då? Hej då till någon som jag aldrig kommer att träffa igen. Inte i det här livet. Hur sa jag hej då sista gången vi sågs? Hur kändes vår sista kram? När såg jag ditt leende för sista gången. Jag önskar att jag kom ihåg det. Men om jag vetat att det var sista gången hade jag aldrig släppt dig i den kramen. 

Livet är så ofattbart med allt som händer. Vi har levt i en kamp. Vår kamp om att få barn. Många andra kämpar för andra saker. Varje kamp är unik. Vår kamp är förhoppningsvis snart över. Vi fick hjälp. Din kamp är också över, du valde att avsluta den själv. 
Att vår lilla pion snart finns hos oss är en del tack vare din mamma som satte tillbaka det finaste embryo. Det är vår lycka. Att hon nu har förlorat sitt barn är en enorm sorg. 

Ditt leende, ditt skratt, din värme... på min mugg jag fick av dig står det: att skratta är att leva. 
Jag ska aldrig sluta skratta, det lovar jag dig. 
Jag vet att du har det bra nu. Det har du visat oss idag. Idag när vi alla fick ta del av minnen från varandra. När solen sprack igenom molnen. Det var du. Du som strålade. Jag kommer sakna dig du fina fina människa! 

// Maria