Alla hjärtans dag

Kommentera
 

Idag är det den fjortonde februari, det betyder att det är alla hjärtans dag. Enligt Wikipedia kan det även kallas för ”vändagen” i Finland. Nåja, det är i alla fall en dag att uppmärksamma den man älskar lite extra på. Jag har den turen att min absolut bästa vän är samma person som den jag älskar allra mest, nämligen Maria. Hon har blivit min närmsta vän genom åren tack vare, inte på grund av, alla resor vi tillsammans har gjort. Med resor menar jag inte enbart de härliga utlandsresorna utan även de stormiga känslomässiga resorna. Resorna som får varenda en av alla känslor att åka berg- och dalbana fram och tillbaka, upp och ner och tusen gånger om.

För att du, Maria, på något sätt ska kunna förstå hur tacksam jag är har jag valt att skriva ett litet inlägg åt dig.

Tack för att du tog initiativet och hånglade upp mig i din hall.

Tack för att du får mig att skratta.

Tack för att du älskar mig.

Tack för att du är du.

Tack för att du vill gifta dig med mig.

Tack för att du står ut med mig när jag pratar med min tillgjorda röst när jag blir uppspelt över något.

Tack för att du orkar.

Tack för du tillåter dig att bryta ihop.

Tack för att alltid kommer tillbaka när du brutit ihop.

Tack för att du älskar att ligga i soffan och kolla serier med mig.

Tack för att du är det vackraste jag vet.

Tack för att du är så söt när du pratar i sömnen.

Tack för att drar med mig ut på promenader.

Tack för att du fixar hemma (fastän jag inte alltid ser det).

Tack för att du är den enda som Doris lyssnar på.

Tack för att du får mig att hoppas.

Tack för att du får mig att längta.

Tack för att du får mig att aldrig ge upp.

Tack för att gör skillnad på dina jobb.

Tack för att du är den starkaste människan jag vet.

Tack för att du lagar världens godaste tacopaj och köttbullar i tomatsås.

Tack för att du glömmer byta toalettrulle när pappret är slut.

Tack för att väntar in i det sista med att ta reda på tvätten.

Tack för att du är underbar.

Tack för att du ser mig för den jag är.

Tack för att du älskar att vara spontan.

Tack för att du har ett kontrollbehov som kan krocka med ovanstående punkt.

Tack för att allt det ovanstående, det är det som gör dig till den du är och den personen jag älskar.

Trevlig alla hjärtans dag på er!

/Johan