Pappatankar, pappa tankar.

2 kommentarer
Pappatankar.
Pappalivet leker, det gör det verkligen. Jag som kan sova igenom ett världskrig vaknar sällan på nätterna, varken innan Otto sov i eget rum eller nu när han gör det. Konstigt och dåligt tänker ni kanske? Nej, vi har tillsammans kommit fram till att Maria tar nätterna då det är klart smidigast. Dels för att hon hör Otto (kan vara en fördel...) och dels för att jag jobbar morgonen efter. Så i veckan tar Maria nätter och morgonen, men på helgen turas vi om med morgonrutiner med vår lilla kille som gärna tar morgon vid 04.30-05.00.
 
Efter att ha ha haft två tredagars veckor med jobb så har jag haft några extra uppstigningar med Otto. Förutom att man känner sig som en överkörd grävling så är det väldigt mysigt. Faktiskt! Vi, jag, sätter på en tecknad film på tv:n och sedan leker vi på lekfilten på golvet. Jag älskar det och all tid med den där lilla krabaten är fantastisk. Men jag blir samtidigt sjukt imponerad av Maria och er mammor som gör detta VARJE MORGON. 
 
Otto är livlig som ni kanske har förstått och är verkligen aldrig stilla, även där vill jag ge en eloge till Ottos mamma Maria. Jag blir svettig bara av den korta stund på morgonen och de två timmarna jag hinner leka och umgås med Otto på vardagarna efter jobbet.
 
Pappa, tankar.
Det är det jag är inne på i raderna ovanför, jag tankar energi av den där sjumånaders minimänniskan. Om det så har varit en tuff dag på jobbet eller vad det nu kan vara så ger den där lilla saken en massa energi till att vända och glömma det som kan ha varit jobbigt.
 
Det är något som jag verkligen inte kunnat föreställa mig och det är en ynnest att få uppleva det varje dag. 
 
Till er pappor som vill uppleva det men av olika anledningar inte lyckats än så kan jag bara säga - ge inte upp. Till er pappor som inte tar vara på tiden med era bebisar kan jag bara säga - skärp er.
 
/Johan 
 
 
1 Ulming:

skriven

Så underbart att lösa Johan. Precis som du älskar jag tiden med barnen, hur slutkörd man än kan vara efter jobb så FÅR man energi när man kramar om dem! Så glada för er skull! ❤️

Svar: ❤️ tack kompis! Hojta gärna till om du/ni besöker Nyköping någon gång!
Maria Wallin

2 Anonym:

skriven

Det låter inte rättvist alls. Visst, du har fina och stora ord. Men handlingarna är inget annat än orättvisa.

Svar: Jag vet inte riktigt vad du syftar på men vi har kommit överens om detta. Våra nätter är oftast väldigt lugna och närsom jag behöver ber jag Johan om hjälp och jag får den. Så de fina och stora orden är bara en beskrivning på de handlingar han faktiskt gör. Jag ser hellre att vi lyfter varandra i dessa forum än att döma folk. // Maria
Maria Wallin