Skrivlust

Kommentera

Jag gillar att skriva och det går lättare att skriva om det är något som intresserar mig. IVF-resan intresserar mig eftersom det är en del av mig och Maria, en stor del av vårt liv som ni vet


Fotbollen är mitt intresse och även där faller det sig naturligt, orden ”bara kommer” och underlättar skrivandet.


Jag har alltid gillat att skriva, intresset väcktes antagligen någonstans i låg- och mellanstadiet. Att få fria händer har även det alltid passat mig bäst, att kunna bestämma själv hur historien ska utveckla sig. 


Jag och min morfar har genom åren alltid brevväxlat med varandra. Uppskattningsvis har vi nog runt 1000 brev, tidningsartiklar och egna historier vardera sparat från förr. I och med att åren har gått, olika händelser har skett och livet kom emellan har breven blivit färre under senaste åren.

 

Under de senaste veckorna som har varit har jag tagit upp brevväxlandet med min morfar. Inte för att jag behöver det så mycket utan snarare för att jag vet att det ger min Stockholmsbaserade morfar energi som han behöver. 


Där har min skrivlust bosatt sig under den senaste tiden och just tiden fortsätter att galoppera iväg. Midsommar har passerat, junimånad är borta, Persson är bytt till Wallin och nu är julis första vecka igångsparkad.


Vad framtiden har framför sig får vi vänta och se. Jag vet i alla fall att man inte ska tveka eller skjuta upp saker.


Du vet aldrig vad som kan hända.


/Johan