Inte en helt vanlig tisdag.

6 kommentarer
Igår var det nervösa steg som tog oss till Kvinnohälsan. Mitt illamående var värre än vanligt och Johan var nära att svimma närsom. 

Med erfarenheten från hösten la jag mig till rätta i stolen. Jag höll Johan i handen och släppte inte hans blick medan läkaren tog en första koll. 
" åh så fint det ser ut" 
Hjärtat slår. HJÄRTAT SLÅR! ett fint litet pickande hjärta. 
Tårar, chock & glädje. Vad som sades sen, hur vi kom till bilen och vad jag gjorde resten av dagen är suddig. Vi var i chock. Dagen och kvällen gick. Vi meddelade våra nära och kära. 
När Johan sen kom hem från jobb vid 21 kunde vi äntligen prata. Vi skålade & vågade för första gången googla på vad som händer i kroppen nu när vi är i v.8. Det är tidigt och vi fortsätter ta en dag i taget. Men det är på riktigt. Vi har en liten pion som växer & lever i min mage. 
Äntligen! // Maria 
 
1 Madeleine:

skriven

Underbart! Kom igen nu pionen!

2 Varvagtillettbarn.blogg.se:

skriven

Ååå, så underbart att höra!!! <3 <3

3 Anonym:

skriven

Underbart! Gjorde ni något annorlunda den här gången eftersom det lyckades? Kram

Svar: Nej ingenting. Jag blev iofs överstimulerad vilket jag inte blivit tidigare.
Maria Wallin

4 https://inutibubblan.blogspot.se:

skriven

Hej, följt er ett tag och wow, grattis! Vill bara säga att när vi äntligen fick se ett litet hjärta slå och också var i v 8 sa läkaren till oss att de var statistiskt 90 % chans att allt skulle gå bra. Missfall innan v 12 är ofta att hjärtat inte börjat slå och de tar lite tid innan kroppen stöter ut de. Jag tyckte de var väldigt skönt att få höra. Håller alla tummar och tår för att allt ska gå bra ❤️

Svar: Åh tack! Skönt att höra. Vi går med en oro varje dag. Gick in på din blogg och såg att ni fick en pojke förra året. Grattis! ❤️
Maria Wallin

5 Anonym:

skriven

Blir så glad och hoppfull när jag läser detta! Har ni sett hjärtslag under era andra graviditeter? Önskar er all lycka! ❤️

Svar: Nej detta är första gången. I höstas fick vi ett negativt besked när vi skulle på första kollen. Så så här långt har vi aldrig kommit. 😊
Maria Wallin

6 Sandra:

skriven

Åh det ger mig verkligen hopp. Varit med om två stycken missed abortions efter IVF. Aldrig sett hjärtslag :(. Inne I processen med sprutor och äggplock om två veckor. Så glad för er skull (och för vetenskapen!!). Många kramar!

Svar: Ge aldrig upp! Lycka till!
Maria Wallin