Ägg, falukorv och Uppsala

Kommentera

Då var det återigen dags för ett besök i Uppsala, en stad som hittills bara är förknippad med hopp och misslyckanden. 


Maria och jag har nu arbetat färdigt för dagen  och sitter nu på tåget som ska ta oss till Uppsala och vår hotellvistelse innan morgondagens besök på CVL.


Som Maria tidigare har skrivit har vi förträngt lite av känslorna som faktiskt kommer tillbaka nu 1,5 år sedan det förra hela försöket. Maria är fylld med äggblåsor och mår inte på topp och hon fick som sagt inte  ens ta ägglossningssprutan den här gången. Vi hoppas att hennes värden är bättre imorgon så att en insättning sker senare i veckan. 


Imorgon kommer det tuffa äggplocket att ske och jag hoppas verkligen att det inte blir så smärtsamt för Marias skull. Jag tycker det är jobbigt att sitta bredvid och se på när Marias ägg plockas, det är ju betydligt otrevligare och mer smärtfyllt än vad det låter som. 


Jag har en uppgift imorgon, en uppgift som kan tyckas enkel och "behaglig". Men tro mig att det finns ingenting  enkelt och skönt i att lämna en sats spermier på beställning i ett provrör. 


Pröva där hemma med att få en falukorv att gå igenom ett nålsöga så får ni se! 

Nåja, det sista kanske var en viss försköning av mitt eget könsorgan, men ni förstår principen.


Håll tummarna för oss!

/Johan