Det närmar sig.

2 kommentarer
Tanken på att jag ska bli mamma slås jag av ofta. Tyvärr finns oron att något fortfarande kan hända. Helt plötsligt kan lyckan bytas ut... 
vi försöker att inte tänka på det allt för ofta. Vi pratar mycket om barnuppfostran. Ojojoj det är så mycket vi inte ska göra. Så mycket vi ska göra. Hela tiden ska vi kommunicera och vara konsekventa. Hur tusan ska det gå? Vi som aldrig är överens om något. 
Att bli mamma oroar mig. Vi har så mycket makt över barnen. Vi ska forma en liten människa till att bli en ja... vad vill vi att hen ska bli? Ska vi verkligen bestämma det? Och hur ska vi skydda denna lilla varelse mot allt skit? Nej... jag slår bort dessa tankar. För nu... Johan spelar in podd och jag får bara svårt att somna med dessa funderingar. 
En sak vet jag, vårt barn kommer få en fin pappa. En pappa som leker, busar & berättar historier som ingen annan. 
/ Maria 
 
1 Anonym:

skriven

Åh en underbar mamma <3

2 Anonym:

skriven

Att bli förälder är = två saker = ständig oro resten av livet och ständig lycka ❤️