Vi är gravida.

8 kommentarer
I tisdags var det dags... Dagen för test! Vi vaknade tidigt, väldigt tidigt. Jag kissade trött på stickan och vi väntade. Vi tittade och tittade. Var det ett streck där? Det är väldigt svagt... väldigt svagt. Men det är där. eller? Det var en märklig morgon. När jag åkte till jobbet så visste jag fortfarande inte om vi var gravida. Så skulle jag vara glad eller ledsen? Med två test till åkte jag sedan hem efter jobbet och kissade. Det blinkade... vi väntade. GRAVID. jaaaa!!! det blinkade: 1-2v. Jaaa! Vi är verkligen gravida. 
 
Vågar vi tro på detta? Hur går vi vidare? 
Lyckan är total. Men oron är större. Varje morgon vid första toalettbesöket håller jag andan. Johan frågar alltid om det har gått bra. Varje kväll Johan får säga god natt till Liten är fantastisk. Varje dag utan en blödning är en välsignelse. Men vad gör jag med känlsan som kommer när jag är övertygad om att det gått åt skogen? 
Imorse vaknade jag med den känslan. Jag har väldigt ont i magen, en varm molande värk. Jag har även bruna flytningar emellanåt. Jag skrev till Johan att det är nog kört. Det är bara en tidsfråga innan mensen kommer.  
 
Jag har inte kontaktat Kvinnohälsan eller CvL. Jag har inbillat mig att det är då, när jag skriver svart på vitt att vi har lyckats som drömmen tas ifrån mig. Fast jag testar. Nu skriver jag här till er. Imorgon ringer jag KH och mejlar CvL. Hela jäkla världen ska få veta att vi är redo. Vi har lyckats och fan ta den som vill något annat. Vi kommer ta hand om dig Liten. Du kommer trivas här hos mig så att du om ett bra tag vill komma ut och träffa världen och alla fina människor som längtar efter dig. Det kan vi väl bestämma?! 
 
// Maria
 
1 Anonym:

skriven

❤️️❤️️❤️️

2 Anonym:

skriven

Åh fantastiskt jag gissade det pga blödningen du hade då embryot var en vecka gammalt, visst? (Du skrev att det var en vecka efter återföring men jag tror du menade en vecka efter äggplock;) ) Underbart och massa grattis!! Be att få göra blodprov så får ni klart svar på om nivåerna är rätt och stiger rätt. Blödning betyder ingenting, det kan man ha fast allt är bra och tvärtom, så det är bara att strunta i den saken helt och hållet ;) Bara försök ta det lugnt och lita på att det är er tur och Liten växer sig stark! kram!

3 Anonym:

skriven

Nej men det var jag som läste fel, du skrev ju att blödningen kom då embryot var en vecka precis som jag tänkte, förlåt! Ett väldigt gott tecken alltså för oss som kämpar och söker symtom :) Grattis igen!

4 Anonym:

skriven

Önskar så av hela mitt hjärta att detta går vägen. Kramisar

5 Anonym:

skriven

Känner inte er alls men följer er resa. Är så himla glad för er skull. Det är er tur nu ❤️

6 Anonym:

skriven

Så stort grattis till er💜! Jag känner er inte men har följt er blogg, vi är själva gravida efter ett IVF försök och går in i v 10 i morgon! Jag har känt så med er i era inlägg och tänkt på er varje dag och hoppats att ni får ett positivt besked! Försök njuta nu även om det är så mycket blandade känslor!

7 Anonym:

skriven

Håller tummarna för att allt ska fortsätta att gå bra och att Liten stannar där inne i nio månader innan ni får ses ❤️

8 Anonym:

skriven

åååååh heja er! heja liten! NU är det eran tur! tamejfanken alltså ❤❤❤ LYCKA TILL ❤ tänker på er!