hus för familj

Kommentera
Det blir inte lika mycket skrivande när livet rullar på utan problem. Det tar tid att få bort en vana. Vår vana har varit att leva i en ivf-karusell. Att leva på mediciner, kontroller och besvikelse. Jag tänkte väldigt mycket på vår barnlöshet i våras. Kanske för att vi var så inställda på pausen och att vi var så bestämda över att inte tänka på det. Nu när bröllopet är över så lever vi ett "vanligt" liv. Vi jobbar, tränar, träffar vänner och gnäller över småsaker. 
 
Vi är sugna på att flytta. Vi trivs i vårt hus vissa stunder men andra stunder är det inte bra. Vi är inte helt överens med vår planlösning. Jag som är en hemnet-nörd är inne och tittar flera gånger om dagen. Jag drömmer mig bort till stora villor, små sommarstugor eller kanske lägenhet igen? För ett par veckor sedan hittade jag ett radhus som skulle passa oss. Vi vill inte bo i hus med tomt. Vi har varken tid eller intresse för att ta hand om den. Jag visade Johan och han gillade det. Vi bestämde att iaf gå på visning när den är. Förra veckan hittade jag ett hus, ja hus som vi inte vill bo i, men det här var ett perfekt hus för oss. Fast egentligen är både radhuset och huset perfekt för oss om vi får som vi önskar. Vi drömmer oss bort till att ha en familj med minst 2 barn, då kan vi bo i ett hus med 4 sovrum. Om det inte blir så, vad ska vi då med ett stort hus? Tanken slog mig i helgen. Det är så jäkla dumt att planera. Vi gjorde det förr och varje gång blev vi besvikna. Så vi bestämde oss för att inte gå på visningen. 
 
Vi har bokat bröllopsresa. Rhodos, all inklusive och egen privat pool, en vecka i solen. Vi har aldrig varit på solsemester ihop så vi får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem. Vi åker lagom till vi egentligen kan köra igång ett försök till med vårt frysta lilla embryo men jag tror att den kan vänta en månad till. Vi behöver komma bort, ladda batterierna för att sedan kicka igång hösten på bästa sätt. Sen... sen kan vi börja leta nytt boende. 
 
kram på er! 
// Maria