Instagram

Kommentera
Vi har blivit med Instagram. (@herregudvileverju) Vi vill inte lägga ut bilder på oss eller visa upp vårt privata liv. Vi vill fortfarande vara privata och kunna välja vad vi vill berätta och visa upp. Det har kommit lite förfrågningar om att följa oss på Instagram, jag kände att det bästa är att göra ett eget konto där vi då kan lägga ut sånt som har med Ofrivillig barnlöshet att göra. 

Jag har lyssnat på en podd, ruvarpodden. Där pratar de om sina Ivf-försök. De utgår hela tiden från sig själva och det är exakt vad vi gör. Jag googlar inte eller söker inte så mycket information vilket också kan göra att jag uppfattas som att inte ha koll. Men det har jag, på mig! Sen vad alla förkortningar och ord betyder och innebär det bryr jag mig inte så mycket om. Det blir ganska tydligt när jag får frågor från de som går igenom samma sak och är insatta. Eller när jag nu följer andra konton på Instagram och måste hänga med vad allt betyder. 

Så det vi skriver om och vill visa upp bygger bara på våra erfarenheter och det kanske inte alltid blir rätt men det handlar om oss i vår vardag. 

// Maria