Vi skapar dansglädje.

Kommentera

I fredags stannade Sverige. Terrordåd i Stockholm. Så nära. Jag kunde varit där. Är mina vänner okej? Vad lever vi i för värld? Ska vi behöva vara rädda nu? 


Nej jag väljer att leva. Jag väljer kärlek. 

Igår var det dags för vårens shower. För mig som ställer väldigt höga krav på mig själv är det alltid kaos i mitt huvud dagarna innan. Denna gång var vi också ett helt nytt team. Så istället för att delegera ut vissa bitar valde jag att ta det själv. Att jag även fått 4 extragrupper den här terminen gjorde att mitt schema var späckat. 

Det blev inte perfekt. Jag tappade kontrollen. Jag kunde inte danserna. Musiken strulade lite. Men! Vi skapade dansglädje! Tillsammans med barnen valde vi att dansa för glädjen. Jag sög in barnens energi och gav allt tillbaka till dem. De finaste små 2-åringarna till de äldsta vackra 16-åringarna. Där inne stannade vi upp för en stund, vi glömde världen runt omkring. 

Vi var lyckliga! Vi skrattade mycket. Vi borde dansa mer. När vi dansar sänks blodtrycket och humöret höjs. Så nu ska jag dansa vidare i livet. Bröllop om 5 veckor. Nu ska jag bara fokusera på det. 

Tack för alla peppande ord igår! Tack alla föräldrar som visar er tacksamhet. Vi är självklart väldigt tacksamma för era barn. Utan dem ingen dans! ❤

/ Maria