Födelsedag

2 kommentarer
Snart är det min födelsedag. Folk undrar vad jag önskar mig. Johan tjatar... jag vill inte ha något. Jag har ändå inte tid att fira. Lusten är borta. Det jag vill ha kan ändå ingen hjälpa mig med. Eller? Här kommer en lista, så hör av dig om du kan bocka av någon punkt. 
  • Radhuset säljs, typ nu! 
  • Min sjukskrivning blir beviljad 
  • Försäkringskassan svarar på mina frågor utan att säga: jag tror att det är så. 
  • Jag får fortsätta må bra sista tiden till förlossning, vet ju inte om jag måste jobba heltid igen. 
  • Att min ångest gällande pengar försvinner så Johan slipper sucka åt mig
  • Att vår vagn snart är klar 
  • Att vi kommer på ett passande namn till vår bebis 
  • Att bebisen gillar att vara här inne så att vi hinner flytta. 
  • Eller att den kommer ut nu så jag slipper oroa mig över sammandragningar och sjukskrivning. 
  • Att någon blåser bort min oro för jag kommer bli knäpp av den.
Det är mycket i mitt huvud. Johan får gång på gång tala om för mig att det löser sig. Det är det enda jag önskar mig. 
Att allt löser sig! 
/ Maria 
 
1 Nina :

skriven

Nej men usch vad jobbigt det låter med all denna stress ❤ Måste ni verkligen flytta nu direkt då? Kanske skönt att skjuta lite på det. Hoppas i alla fall att du får må bra och att lillen där inne stannar precis lagom länge ☺

2 Anonym:

skriven

Åh så jobbigt! Det är ju som Johan säger, det löser sig! Det kommer att bli bra även om den lilla tittar ut mitt bland en massa flyttkartonger. Men, det kommer samtidigt alltid komma nytt att oroa sig för, det är (tyvärr) en del av föräldraskapet. Hoppas du kan hitta ett sätt att hantera din oro, kanske yoga, meditation? Önskar er all lycka!!!