Nu är vi igång. Igen...

Kommentera
Från en magisk vecka till en ny vardag... 
I måndags började jag med letrozol. En tablett om dagen på dag 3-7 på menscykeln. Dessa ska stimulera ägglossning men jag tar dem så vi har koll på när jag har ägglossning. På dag 12 börjar jag med ägglossningstest och när den visar utslag så blir det insättning efter 6 dagar. Så det är nära nu. 
 
Tyvärr mår jag inget vidare. Jag har vaknat svettig om nätterna vilket kan vara en biverkning. Igårkväll så somnade jag med migrän för att sedan vakna upp på samma sätt. Idag hade jag även mitt första samtal med psykoterapeuten. Jag åkte dit och minns inte så mycket. Huvudvärken dunkade och jag svettades helt galet. Tog mig på något sätt hem och då började jag kräkas. Jag somnade och vaknade upp med samma smärta. Ringde till slut hem Johan. Jag började tro att det var något allvarligt fel. Johan kom hem, fick i mig lite yoghurt och jag somnade igen. När jag vaknade upp nästa gång så var smärtan borta. Min kropp är helt slut men mitt huvud är tillbaka. Jag hoppas så innerligt att jag slipper vara med om detta igen.  
 
Det här påverkar mig. Vi är tillbaka i ivf-karusellen. Jag har min oro, min sorg och min längtan. Så snälla snälla snälla låt detta vara sista gången vi behöver gå igenom det här. 
 
// Maria