Känns det inte overkligt för dig?

Kommentera

Bröllopsveckan är kommen! Lite fjärilar i magen och ett extra stort leende, så är känslan just nu. Min mamma säger att det känns overkligt och att hon inte kommer förstå det förrän vi är på plats i kyrkan. Jag fick frågan av henne om det hela inte kändes overkligt och stort för mig?

Jag svarade att det känns rätt, det är det här Maria och jag behöver. 

Innan vi började planera och försöka att skaffa barn hade jag en annan inställning till bröllop. Bröllop kändes ”större” än att skaffa barn. Jag skaffar hellre barn först och sen kan vi diskutera bröllop någon gång i framtiden. Så var tankegången då.

Det blir aldrig som man tänkt sig? Eller hur? 

Efter flera år inom IVF-cirkusen har jag en annan inställning till bröllop. Idag känns det inte lika stort utan mer som en jättefest fylld med fantastiska människor som kommer ge oss energin vi behöver till framtiden.

 Jag längtar!

/Johan