Du är min förebild!

En kommentar
Vi alla har en kamp att kämpa! Det kan vara allt mellan himmel och jord. Min & Johans kamp har vi öppet gått ut med för att dela med oss av vår sorg och även för att visa att ingen är ensam i en kamp. Vi är många som har samma längtan. Sen kan det vara en kamp att ta sig upp ur sängen varje morgon och att sedan inte behöva göra något mer än det. Eller att ta sig tillbaka efter en sjukdom eller skada.
 
Idag har jag träffat en superkvinna. Vi har i många år varit kollegor inom barndansen men i somras råkade hon ut för en olycka. Hon fick en fotboll i huvudet. Det slutade riktigt illa. Jag har inte träffat henne på väldigt länge. Så idag tog jag en stor knippe tulpaner och åkte ut till henne. Jag möttes av en varm kram och ett stort leende. Vi sätter oss ner och dricker kaffe och börjar prata. Hon berättar om hur hon mår. Jag sitter och tittar på denna positiva kvinna och vill egentligen bara gråta. Hur orkar hon? Hur gör hon? Hon förklarar för mig att hon har en hjärnskakning med neurologiska komplikationer. Hon är ljus- & ljudkänslig. Hon har svårigheter med minnet. Hon kämpar! Jag skulle kunna skriva om allt hon kämpar med men det spelar ingen roll. Det är en kamp utan dess like. När jag lyssnar på henne inser jag att hon tänker inte ge upp. Hon ska komma tillbaka. Hon utmanar sig själv hela tiden. Hon är så stark!
 
Jag stannar i några timmar. Vi pratar om allt. Hon skrattar, jag skrattar. Jag vill egentligen inte åka hem men jag ser att hon är trött och jag antar att Johan har skickat flera sms och undrar när jag kommer hem. I bilen hem slår det mig att livet är grymt. Men som det så klyschigt sägs: livet är tufft mot de tuffa. Jag tror inte att många skulle fixa det som hon går igenom. Jag vet att jag skulle inte klara det. Samtidigt som många inte klarar det jag och Johan går igenom. Vissa ger upp, andra gör slut och så har vi dem som aldrig slutar kämpa. Den här kvinnan har blivit min förebild. För varje framsteg hon gör ska jag orka lite till. Vi ska båda nå våra mål en dag. Även om det är ett litet steg i taget. Så länge vi tar oss framåt så ska vi lyckas... en dag...
 
Tack för din positiva energi och din kärlek! Du är en kämpe!
 
// Maria
 
1 Anonym:

skriven

Ja fantastiska människa❣️ Lika glad 💕