motgångar är inte riktigt min grej

En kommentar
Jag letar klänning! Var ska jag hitta denna klänning? Jag har inte så stora krav. Just nu vill jag bara att den ska passa. De jag har testat är för små och det är inte så upplyftande att stå där framför sina tärnor i en för liten klänning och tänka sig hur den skulle kunna se ut. Jag har känt mig mer uppgiven än upprymd efter dessa besök. Att inte heller trivas med sig själv spelar stor roll i detta letande av klänning. Min kropp är inte min bästa kompis. Jag suckar ofta över den, inte bara hur den ser ut utan också vad den presterar. Den gör inte riktigt som jag vill. Hur den ser ut har jag bara mig själv att skylla men att den inte blir gravid gör att jag inte alls tycker om den. Den gör mig deppig och då äter jag fel. Den gör mig trött och då orkar jag inte träna. Den gör ont och då orkar jag ingenting. Så hur ska jag hitta en klänning som jag känner mig fin i när jag inte känner mig fin i min egen kropp?
 
Det får jag lite panik av.. men jag har inte tid att tänka på detta just nu för i detta nu vakar vi över vår lilla katt.
Doris började kräkas igårkväll, hon har kräkts hela natten! På förmiddagen var vi hos veterinären första gången, de hittade ingenting och vi fick åka hem i väntan på att hon skulle bajsa. Klart hon inte gjorde det så kl.16 var Johan tillbaka med henne och de röntgade igen utan att hitta något. Nu är hon instängd i badrummet efter att vi gett henne microlax. Tror ni att hon har bajsat? Nej! Det skulle gå fort sa de...  Så vi väntar. Heja Doris!
 
Jag är så trött! Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Johan och jag har väl inte haft de bästa dagarna tillsammans och det beror nog på att jag inte mår bra. Jag är irriterad. Motgångar är inte min grej och jag har alltid haft svårt att hantera dem. Det är då jag vill lägga mig ner och låta någon annan lösa allt. Livet fungerar tydligen inte så utan jag får helt enkelt möta mina motgångar! Heja mig!
 
// Maria
 
 
 
1 Maria:

skriven

Jag är ingen klänningsperson och har absolut ingen modellkropp (kort och kurvig). Men när jag skulle gifta mig snubblade jag över det svenska märket Zetterbergs Couture. De har en linje lite billigare klänningar. Jag köpte en som heter grace och den var hur mjuk och skön som helst (snygg också enligt mig).