Juletid och årssummering

Kommentera

Under fikat idag på min arbetsplats gick vi varvet runt, alla fick göra en kort summering av sitt 2017. Både på ett yrkesmässigt plan, men även på det privata planet. Vad har varit bra? Vad har varit mindre bra? Vad önskar man av det år som snart kliver in i våra almanackor?


Det är lätt att säga att det har varit ett dåligt år. Vi har fortfarande inte lyckats med vår stora önskan, ännu ett år har gått som ofrivilligt barnlösa. Det är lätt att mitt fokus hamnar där eftersom det utger den största delen av mitt liv. 


Vi har ändå kommit ett, för oss, stort steg på vägen mot målet. Vi har faktiskt blivit gravida och det finns mycket i det att bygga vidare på. Framförallt bygger vi upp vårt hopp!


2017 har även haft många fina framgångar och toppar. Maria och jag hade ett magiskt bröllop med våra närmsta vänner och familj. Vi reste på en sagolik bröllopsresa som jag i alla fall gärna flyr till mentalt ibland.


Familj, släkt och vänner har fått vara överlag friska och vi har sluppit att gå på begravningar under detta år. Det kanske är den viktigaste toppen av det gångna året.


Idag är bara 10 dagar kvar till julafton, en högtid som Maria lärt mig att älska (läs: tycka om). 


Jag ser fram emot det med ledighet, god mat och ro.


Av 2018 önskar jag bara en sak och det är att vi blir föräldrar.


/Johan