1 in och 2 i frysen!

6 kommentarer
När klockan slog 12 satte vi oss i bilen. Vi hade inte fått något samtall från CvL så det kändes tryggt. Vi hade gott om tid att ta oss till Uppsala. Jag som alltid får köra är fruktansvärt trött på vägen till Uppsala. Iofs är jag trött på Uppsala. När allt detta är över måste någon verkligen övertyga oss rejält för att vi ska ta oss till Uppsala igen. För varje gång vi åker därifrån så vill vi aldrig komma tillbaka.
 
Vi klev in på CvL tidigare än vi hade tid. Så vi kände oss som hemma, tog kaffe, kröp upp i soffan och kollade mobilerna. Lena kom förbi och sa hej. LYCKA! En sköterska visade oss till vårt rum. Det enda rummet vi inte har varit på tidigare, det var superfint! Sköterskan berättade att det faktiskt är det finaste rummet på hela kliniken. Vilken tur att vi fick det! Eftersom jag någonstans hoppas att det är sista gången vi är där. Jag svider om till mina fina strumpor och morgonrock. Sätter mig och dricker mitt kaffe med en liten spakänsla.
 
 
Doktor Tomas kommer in och vi lyssnar med spänning. Han berättar allt från början. Tydligen var det 5 ägg som blev befruktade men när de sedan tittade på äggen så hade ytterligare 1 blivit befruktat. WOW! Han berättade vidare om delningar hit och dit och där blev jag otålig och frågade om alla 6 fanns kvar. Han tittade på mig med en blick som sa: jag kommer dit... Jag fick bita mig i tungan och lyssna vidare. Till slut får vi veta att det finns 3 embryon. De tänker sätta in 1 och frysa 2. Jag frågar varlör de inte sätter in 2 men han svarar med en förklaring som jag inte orkar dra här men jag förstår att det är bra med 1.
 
Det som är bra med doktor Tomas är att han är lugn, svarar på våra frågor och förklarar på ett sätt som jag gör att jag äntligen förstår vad vi håller på med. Då är detta 6:e återinföringen. Han är även noggrann. Han gör ett ultraljud på mig innan för att mäta djupet på livmodern för att veta var han ska placera embryot. Han förklarar allt vi ser på skärmen. Sen är det dags för oss att se vårt lilla embryo. Jag blir alltid lika fascinerad när jag inser att det där kan verkligen vara vår bebis. Jag håller Johan i handen ser honom i ögonen och tar ett djupt andetag. Det är nu... Det är nu det händer. Jag hoppas så innerligt att det här ska funka och jag ser att Johan hoppas detsamma. Jag ler... Johan ler men torkar även bort en liten tår.
 
Vi går tillbaka till vårt rum och Tomas förklarar att jag måste ta det lugnt ett tag nu. Min kropp har varit med om mycket och tydligen så kan det bli komplikationer på äggstockarna. Johan tittar på mig! Jag vet exakt vad han tänker. Jag har 3 dansshower på lördag. Tomas ser våra blickar och frågar vad dessa betyder. Jag förklarar och han säger det Johan vill höra. Jag ska ta det lugnt. Hopp och skutt är inte okej. Så för första gången kommer jag inte kunna ge 100% på det jag älskar. Jag kommer att vara där men om det är lugn min kropp kräver är det lugn min kropp ska få. Vi säger hej då till Tomas och tackar honom så mycket.
 
Vi skålar efteråt med cider! Sedan lämnar vi fina CvL med en förhoppning som vi inte känt på länge. Vi vill så gärna att det ska funka den här gången men jag törs inte hoppas för mycket. För hoppas jag för mycket kommer besvikelsen bli för stor om det inte blir som vi vill.
 
Tiden som väntar nu är den värsta. Väntan! Vi ska försöka fylla den tiden med lugn och med glädje.
/ Maria
 
 
1 Anonym:

skriven

Maria 💕 du är en klippa bland barnen men nu måste du tänka på det viktigaste "er familj" 💕💕 de kommer klara sig bara just för att du lärt dem. Kram Tine

Svar: Tack Tine!
Maria Wallin

2 Anonym:

skriven

Åh vad vi hoppas för er! Har ingen aning om vilka mardrömmar ni gått igenom, men jag hoppas att det är er tur att få den där lyckan! Elin

3 Anonym:

skriven

Å vad jag önskar att du ska komma o säga att du behöver vara ledig framöver. Jag unnar er sååååå att det ska gå vägen denna gång! 💕💕💕

4 Anonym:

skriven

Jag känner så väl igen mig! Hoppfullhet som blandas med en gnagande oro för den väntan som sen kommer. Doktor Tomas verkar bra. Jag hejar på den lille! Kram Veronica

Svar: Kram tillbaka!
Maria Wallin

5 Anonym:

skriven

Hejja er, Hejja den lille, Hejja kärleken!!!

6 radhuslivet.se:

skriven

Jag håller tummarna för er och önskar er ett varmt lycka till! ❤️